Pages

Monday, December 13, 2010

jatuh bangun hidup ini.

aku percaya hidup setiap orang pasti ade pasang surut.pasti ade jatuh bangun.pasti ade senang susah.sebab memang kita ditakdirkan begitu.bila kite jatuh,bile kita dibawah,bila kita sedih,pernah tak kita sedar pada masa itu,kita hanya mengharapkan Allah.selfish nya manusia.ingatkah kita Allah tidak pernah memilih masa untuk mengingati kita?bila kite gembira,bila kite senang,bila kite punya semua orang disisi pernah tak kite duduk seorang mengingati siapa kita sebenar.?

bile Allah beri kita kesusahan,sesungguhnye Dia masih sayangkan kita.percayalah.sebab Allah kenal hambanya.bile terjatuh baru tersedar.bile Allah uji kite dengan kepayahan,sebenarnya Allah ingin dekatkan diri kite dengan Nya.bukan semua diantara kita faham.bukan semua diantara kita kuat.jangan salahkan takdir.sebenarnye ape yang berlaku membuat kite lebih matang.membuat kite berfikir sejenak.membuat kite berpijak pada bumi yang nyata.membuat kite sedar yang kite ini bukan siapa siapa kecuali hambaNya.

Allah sayangkan kite.kebahagiaan kite Allah yang beri.kekayaan kite Allah yang kurniakan.kesenangan,keluarga bahagia,kepandaian semuanya diberi.tapi kadang kadang bile diberi sedikit cabaran,aku lemah.sebab tu aku berdoa moga suatu hari aku dikurniakan seseorang yang boleh membimbing, menjaga, mengetuai, menyayangi, MENGHARGAI aku dan keluarga bukan sahaja didunia malah diakhirat juga.sesungguhnya ape yang didalam hati itu lebih penting dari di luar.

No comments:

Post a Comment

MAHA MELIHAT | OPICK FT. AMANDA

src="http://fullmusik.org/guci.gif" border="0" />


Gratisan Musik