Pages

Thursday, December 9, 2010

sedar diri

kadang kadang kita silap menilai orang
kadang kadang kita lupa yang tak semuanya sempurna
kadang kadang kita tak ingat diri kita sendiri ada kekurangan
kadang kadang kita tak sedar yang baik itu bukan datang dari kita
kadang kadang kita lalai apa yang kita buat menyakitkan hati orang lain
kadang kadang kita cuba ubah diri orang lain sedangkan kita ini sebaliknya
kadang kadang kita mahu yang terbaik dari yang baik walaupun kita tak mampu
kadang kadang kita selalu salahkan orang lain padahal itu datang dari kita sendiri
kadang kadang kita susah maafkan orang sedangkan kita tahu manusia tak lari dari silap

bila fikirkan balik
aku selalu rasa semacam bagai
nak itu nak ini
entah ..
aku nak orang faham aku tapi aku sendiri tak faham mereka
bila duduk sorang sorang
fikir dari sudut lagi dalam
aku yang silap semuanya
aku patut perbaiki diri aku dahulu
aku dah tak mau jadi seperti sebelum ni lagi
mungkin semua akan jadi baik kalau dari awal sedar kesilapan diri sebelum tunding jari pada orang lain

oh tak apa
belum telat lagi mahu berubah :')

No comments:

Post a Comment

MAHA MELIHAT | OPICK FT. AMANDA

src="http://fullmusik.org/guci.gif" border="0" />


Gratisan Musik